مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 خرداد 1401 ساعت 23:172022-06-01بين الملل

خواندنی های تاریخ| «گران ترین جشن تاریخ» در ایران و علف خواری کودکان!


سال 1350 شمسی که پهلوی دوم «گران ترین جشن تاریخ» را در ایران برپا کرد و به قول پیشخدمت های خارجی مراسم، بودجه 2 سال سوییس را در 2 روز خرج کرد در روستاهای ایران چه خبر بود؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازیک آمریکایی، - گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: از جشن 2500 ساله شاهنشاهی ایران که هزینه آن را 100 تا 300 میلیون دلار و در برخی منابع حکومت پهلوی دوم تا 800 میلیون دلار تخمین زده اند خارجی ها خوش شان آمد؟ برخی که آمدند و بخوربخور آن چنانی کردند و خوش گذراندند حتما خوش شان آمد ولی برخی هم مسخره کردند شاه پهلوی را.

یک نمونه جرج بال ، معاون وزارت خارجه آمریکا که گفت: چه مناظر زننده و پوچی که فرزند فرمانده یک فوج قزاق در کشوری که درآمد سرانه آن از 250 دلار بیشتر نیست مانند یک امپراطور جشن برپا کرده بود .

بدتر اینکه همان موقع اوضاع ایران خراب تر از این حرف ها بود و در برخی نقاط ایران خشکسالی و قحطی آمده بود و وضعیت روستاها را پروفسور جیمز بیل ، مدیر مرکز مطالعات بین المللی کالج ویلیام و مری آمریکا که پیش از برپایی جشن به ایران آمده بود در کتابش این گونه توصیف کرده است: در سال1971 [1350 شمسی] از ایران بازدید کردم و شاهد فقر مرگبار در روستاهای استان فارس بودم و دو بار به چشم خود دیدم که کودکان گرسنه علف و بوته ها را در مزارع نزدیک روستاهای خود می خوردند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواندنی های تاریخ| «گران ترین جشن تاریخ» در ایران و علف خواری کودکان!

خواندنی های تاریخ| «گران ترین جشن تاریخ» در ایران و علف خواری کودکان!